Point of sale – co to takiego i co ma do zaoferowania producent POS?

Point of sale – co to takiego i co ma do zaoferowania producent POS?
Point of sale to angielskie określenie oznaczające „punkt sprzedaży”, „miejsce handlu” i odnosi się do wszystkich przedmiotów i materiałów, które pomagają w zawarciu transakcji. Czasami można jeszcze spotkać inne nazewnictwo: POP (point of purchase) oraz POSM (point of sales materials). Niezależnie jednak od nazwy są to niezwykle przydatne rzeczy, jeśli chcesz rozkręcić biznes. Sprawdź, czym jest POS i dlaczego warto odwiedzić producenta.

Co się wlicza w zakres POS?

Do POS należą m.in. reklamy, które przecież stanowią kluczowy element polityki marketingowej. Pomagają one poinformować klienta o danym produkcie i zwrócić na niego uwagę. Oczywiście dla większości ludzi, szczególnie mieszkających w miastach, reklam dookoła jest zwyczajnie za dużo i czują nimi przygnieceni, aczkolwiek im jest ich więcej, tym rośnie grupa odbiorców komunikatu, który reklamodawca chce przekazać. W samym sklepie materiałów POS również jest mnóstwo, a należą do nich m.in. broszury oraz wszelkie specjalne stojaki na nie. Coraz częściej w dużych sklepach znajdujemy urządzenie, które nazywa się infokiosk. Jest to nowinka technologiczna składająca się z komputera oraz ekranu dotykowego i umożliwia kupującemu dokładne sprawdzenie oferty sklepu i wybranie tego, co wydaje mu się najbardziej odpowiednie bez przemierzania mnóstwa regałów. Jest to wielkie udogodnienie, więc nic dziwnego, że producent POS ma to w swojej ofercie.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Infokioski znajdziemy w większości dużych sklepów z branży technologicznej, a także w części księgarni – coś takiego często można zauważyć w salonach Empik czy Matras, gdzie klient ma możliwość przejrzeć katalog książkowy. Elementem POS na terenie sklepu są oczywiście również reklamy – nawet po wejściu na hale zakupową nadal jesteśmy bombardowani tysiącem informacji o wyższości danego produktu nad innym, czy po prostu widzimy coś, co ma na celu tylko i wyłącznie zwrócenie naszej uwagi – bo może jest wyjątkowo duże albo błyszczące. Wszystkie reklamy mają swoje marketingowe nazwy – taka stojąca nazywana jest z angielskiego „stand”, podświetlana „lightbox”, przytwierdzona do półki lub stojąca na niej – „wobbler”. Wszystkie mają też ogromne znaczenie dla ludzi zajmujących się marketingiem, dlatego jest bardzo ważne, aby producent POS znał najnowsze trendy.

PODOBNE WPISY
—————————-

http://erat.slask.pl/leczenie-kanalowe-tychy-dowiedz-sie-wiecej
http://uncja.slask.pl/wygodne-rozwiazanie-dla-firm-telekonferencja
http://cache.waw.pl/karty-kredytowe-czytnik-kart-zblizeniowych
http://bila.slask.pl/campery-wynajem-czy-warto-postawic-na-ta-opcje

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s